Βρείτε το αυτοκίνητο: Δείτε το νέο Quiz Follow Driving_Life on Twitter FB Follow Driving Life on Buzz Email Driving Life

Τρίτη, 24 Αυγούστου 2010

Skoda Octavia 5 1,2 TSI

Αυτή την εβδομάδα δοκιμάσαμε το Skoda Octavia 5 με το μικρότερο διαθέσιμο μοτέρ, το 1,2 TSI. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Skoda ΒΙΑΜΑΡ στην Βασ. Όλγας 249 και τον Κο. Δανδίνη Κυριάκο που μας παρείχαν το αυτοκίνητο για την δοκιμή.



To αυτοκίνητο είναι το γνωστό best seller της εταιρίας. Έχει το ίδιο αμάξωμα χωρίς καμία εμφανισιακή διαφορά. Η διαφορά βρίσκεται στον κινητήρα, ο οποίος είναι ο καινούριος 1200 κυβικών εκατοστών του Group Vag, που χρησιμοποιήται και στο Golf που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Αυτή τη φορά, καταφέραμε να δούμε τις δυνατότητές του, αφού δεν μας περιόριζε κανείς, σε αντίθεση με την παλαιότερη δοκιμή του Volkswagen. Ο κινητήρας αποδίδει 105 ίππους οι οποίοι είναι αρκετοί για να κινήσουν σβέλτα το αμάξωμα των 1270 κιλών. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται αρκετά γρήγορα στις εντολές του οδηγού, και αποδίδει εντυπωσιακά για τον κυβισμό του. Δυστυχώς όμως ο κινητήρας μας υπενθυμίζει την ύπαρξή του από τον θόρυβο που υπάρχει εξαιτίας του στην καμπίνα επιβατών κυρίως στις χαμηλές στροφές.



Η αναρτήσεις του αυτοκινήτου είναι σχετικά σκληρές, χωρίς όμως να θυσιάζουν την άνεση των επιβατών. Με αυτή την ρύθμιση η Skoda έχει επιτύχει να εξαλείψει την αίσθηση πλεύσης του αμαξώματος στις μεγάλες ταχύτητες. Τα φρένα του αυτοκινήτου αποτελούνται από εμπρός αερίζομενους και πίσω συμπαγείς δίσκους, οι οποίοι σταματούν ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, όταν αυτό ζητηθεί.



Εξωτερικά το νέο μοντέλο μοιράζεται κοινά χαρακτηριστικά με τα μεγαλύτερα (σε κυβισμό) αδελφάκια του. Πρόκειται για το γνωστό σε όλους Octavia 5, οποίο συνδυάζει την κλασική οικογενειακή γραμμή με κάποια πιο σπορ στοιχεία, ιδίως μετά το facelift που υπέστη το μοντέλο κυρίως στο μπροστά μέρος του. Το αυτοκίνητο ακολουθεί την σχεδιαστική λογική 2,5/3 όγκων στην πεντάθυρη έκδοση του.



Στο εσωτερικό, η ποιότητα των πλαστικών είναι αρκετά καλή όπως και η ποιότητα συναρμολόγησης, πράγμα που επιβεβαιώνεται από την απουσία τριγμών στο εσωτερικό κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και σε αρκετά ανώμαλο έδαφος. Οι χώροι τόσο για τους επιβάτες, όσο και στον χώρο των αποσκευών, είναι αρκετά άνετοι. Το ντουλαπάκι κλιματίζεται, κατ' επιλογή, και κάτω από το ρυθμιζόμενο, σε μήκος και ύψος, υποβραχιόνιο υπάρχει χώρος για μικροαντικείμενα, καθώς και η είσοδος για να συνδέσουμε το mp3 μας ώστε να αναπαράγουμε την αγαπημένη μας μουσική μέσα από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου. Χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει επίσης και πάνω στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, σε όλες τις πόρτες, στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, αλλά και για τους πίσω επιβάτες κάτω από το τασάκι. Επίσης πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων, και δίπλα στο χειρόφρενο, βρίσκεται θήκη για ποτήρια, ή και μπουκάλια.



Η κεντρική κονσόλα στηρίζεται στον σχεδιασμό και στην εργονομική τοποθέτηση των χειριστηρίων που έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και κοινός επίσης με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, με τη διαφορά ότι πλέον δείχνει και την σχέση που έχουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και προτείνει πότε πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα και αν πρέπει να ανεβούμε ή να κατεβούμε σε άλλη σχέση στον επιλογέα. Ο εξατάχυτος επιλογέας, δένει αρμονικά με τον πίνακα οργάνων αφού χρησιμοποιείται μαύρο χρώμα σαν φόντο στην κορυφή του.



Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 14490€ στην βασική του έκδοση (έκδοση Comfort). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Ambiente και κοστίζει περίπου 1000€ περισσότερα από την Comfort.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 1197 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 105 hp
Μέγιστη ροπή: 175 Nm
Τελική ταχύτητα: 192 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 10,8 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 5,7 λίτρα / 100 χλμ

Μας άρεσε:
+ Χώροι
+ Ποιότητα κατασκευής
+ Τιμή

Δεν μας άρεσε:
- Θορυβώδης κινητήρας στις χαμηλές στροφές
- Σχετικά σκληρά καθίσματα

Φωτογραφίες:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου