Αυτή τη φορά για είχαμε στα χέρια μας το Honda CR-Z. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Κο Λιάλιο και την Honda στην περιφεριακή Θεσσαλονικής (Περιοχή ΚΤΕΟ) για την συνεργασία, και που μας εμπιστεύτηκαν το αυτοκίνητο.
Το όνομά του, CR-Z, και ο σχεδιασμός του, οδηγεί τον νου μας σε περασμένους καιρούς, όταν κυριαρχούσε το CRX της ίδιας εταιρίας. Ένα μικρό αυτοκίνητο, με επιδόσεις πυραύλου για την εποχή. Το συγκεκριμένο μοντέλο βέβαια έχει πιο οικολογικό προσανατολισμό, κι αυτό μας το επιβεβαιώνει και το τελευταίο γράμμα του ονόματος, αφού όλο το όνομα είναι ένα αρκτικόλεξο. Σύμφωνα με την εταιρία, το όνομά του προέρχεται από το "Compact Renaissance Zero"
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο, έχει αρκετά κοινά στοιχεία με τον προκάτοχό του σε μία πιο εκμοντερνισμένη μορφή. Το ψηλό τελείωμα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, το χαμηλό επιθετικό ρύγχος του μπροστά, και η χαμηλή σχεδόν αγωνιστική θέση οδήγησης, είναι κομμάτια του χαρακτήρα που κληρονόμησε από το CRX. Συνολικά πρόκειται για ένα αρκετά σπορ σχέδιο, χωρίς όμως να είναι πρωτοποριακό σε αντίστοιχο βαθμό με το σχέδιο του προκατόχου του.
To CR-Z παρότι βασίζεται αρκετά στο "αδελφό" Insight (βλέπε προηγούμενη δοκιμή), διαφέρει αρκετά στην συμπεριφορά, αλλά και στις επιδόσεις. Αυτό οφείλεται αρχικά στον κινητήρα του. Εδώ βρίσκουμε των γνώριμο από το Insight ηλεκτροκινητήρα των 14 ίππων, ο οποίος όμως συνδυάζεται πλέον με έναν βενζινοκινητήρα 1500 κυβικών εκατοστών, πράγμα το οποίο βελτιώνει κατά πολύ τις επιδόσεις. Ένας άλλος παράγοντας που βοηθάει στην διαφορά της συμπεριφοράς, είναι η σχετικά σκληρή ανάρτηση, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα σπορτίφ τόνο και άψογο πάτημα στον δρόμο, προκαλώντας τον οδηγό του να πιέσει το αυτοκίνητο μέχρι τα όρια του. Αν κάποια στιγμή ο οδηγός φτάσει τα όρια αυτά και προσπαθήσει να τα ξεπεράσει, τότε πιάνει δουλειά το πολύ καλό ESP, αφού πρώτα αφήσει στον οδηγό αρκετό χρόνο για "παιχνίδι", αλλά όχι τόσο χρόνο ώστε η κατάσταση να ξεφύγει. Τέλος στο CR-Z συναντούμε μία πρωτοτυπία, η οποία συμβάλει στην σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου. Η πρωτοτυπία αυτή δεν είναι άλλη από το πολύ καλής αίσθησης χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Η Honda έχει εφοδιάσει το αυτοκίνητο με 3 διαφορετικές επιλογές τρόπου οδήγησης: ECO, Normal και Sport. Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει από τις ονομασίες των προγραμμάτων, όταν χρησιμοποιούμε το ECO, το αυτοκίνητο κινείται πολύ οικονομικά, αλλά δεν ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, αφού ο 1500άρης κινητήρας "φιμώνεται" χάριν της οικονομίας. Σε αυτή την λειτουργία κατά την δοκιμή μας, είδαμε την μέση κατανάλωση να βρίσκεται στην περιοχή των 4,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Επιλέγοντας το Normal, το αυτοκίνητο κινείται αρκετά πιο άνετα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, θυσιάζοντας παράλληλα μέρος από την οικονομία του αυτοκινήτου. Τέλος, επιλέγοντας την λειτουργία Sport, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται από ένα απλό οικολογικό αυτοκίνητο, σε ένα αρκετά σβέλτο αυτοκίνητο, το οποίο δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και από ορισμένους μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αφού εδώ ο ηλεκτροκινητήρας κάνει το θαύμα του. Όπως θα περίμενε κάποιος, σε αυτή την λειτουργία, η οικονομία πάει περίπατο. Αυτό που με μεγάλη χαρά παρατηρήσαμε ήταν ότι ακόμα και σε πολύ έντονη οδήγηση, η κατανάλωση δεν υπερέβη τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, εντύπωση κάνει αρχικά το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας. Το ύψος στο οποίο βρίσκεται το (θερμαινόμενο) κάθισμα δεν έχει καμία σχέση με κάποιο συμβατικό αυτοκίνητο, αφού η θέση οδήγησης βρίσκεται αρκετά χαμηλά και σε συνδυασμό με την άψογη πλευρική στήριξη που προσφέρει, σε κάνει να νιώθεις πως είσαι ένα με το αυτοκίνητο. Ο πίνακας οργάνων, θυμίζει κάτι από... διαστημόπλοιο, λόγω του τρόπου που απεικονίζει τις πληροφορίες, αλλά και εξαιτίας του τρόπου που φωτίζεται. Η αλήθεια είναι πως ο πίνακας οργάνων περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως και το trip computer, στην κάτω δεξιά γωνία του. Η Honda έχει έναν έξυπνο τρόπο για να υπενθυμίζει στον οδηγό του CR-Z με ποίο πρόγραμμα οδηγεί, αφού ο πίνακας οργάνων φωτίζεται με μεταβαλλόμενο, από πράσινο ως μπλε χρώμα στο ECO (ανάλογα με το πόσο οικολογικά οδηγούμε), μπλέ στο Normal, και κόκκινο στο Sport.
Τα χειριστήρια που βρίσκονται στο ταμπλό του αυτοκινήτου, έχουν καθαρά οδηγοκεντρική τοποθέτηση, αφού όλα βρίσκονται υπό γωνία προς τον οδηγό. Αυτό βέβαια, αποδεδειγμένα και από άλλες κατασκευάστριες αυτοκινήτων, βοηθάει πολύ στο να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού όταν χρησιμοποιεί τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η ορατότητα προς τα πίσω, είναι αρκετά περιορισμένη από τον κεντρικό καθρέφτη, αλλά οι ευμεγέθης εξωτερικοί καθρέφτες επαρκούν στο μέγιστο, για την πληροφόρηση του οδηγού στο τι συμβαίνει πίσω του.
Οι χώροι, όπως είναι εμφανές και από τις εξωτερικές διαστάσεις του, είναι αρκετά περιορισμένοι, τόσο για τους πίσω επιβάτες, όσο και για τον χώρο αποσκευών. Κάτι αντίστοιχο όμως δεν συμβαίνει και στον χώρο των μπροστά επιβατών όπου είναι άφθονος. Πίσω, όταν η Honda σχεδίαζε το αυτοκίνητο, μάλλον προέβλεψε ότι θα καθίσουν μόνο παιδιά, αφού ένας ενήλικος κανονικών διαστάσεων θα δυσκολευτεί αρκετά να χωρέσει. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 208 λίτρα (VDA) ως την εταζέρα και τα πίσω καθίσματα όρθια. Αν αφαιρέσουμε την εταζέρα και "ξαπλώσουμε" η πλάτη των πίσω καθισμάτων, έχουμε έναν απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης που αγγίζει πλέον τα 401 λίτρα (VDA), χωρίς εταζέρα και φόρτωση ως το παράθυρο.
Αν κάποιος εντυπωσιαστεί από το CR-Z, και θελήσει να το αγοράσει, θα πρέπει να δώσει 23370€, ποσό που είναι αρκετά καλό για τα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 1497 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 114 hp (Βενζινοκινητήρας) / 14 hp (Ηλεκτροκινητήρας) / 124 hp (Συνδυασμένη)
Μέγιστη ροπή: 145 Nm (Βενζινοκινητήρας) / 78.4 Nm (Ηλεκτροκινητήρας) / 174 Nm (Συνδυασμένη)
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 9,9 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 5 λίτρα / 100 χλμ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου