Βρείτε το αυτοκίνητο: Δείτε το νέο Quiz Follow Driving_Life on Twitter FB Follow Driving Life on Buzz Email Driving Life

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Toyota iQ 1.0

Μετά από την σύντομη διακοπή των δοκιμών μας, επιστρέφουμε με τον βενιαμίν της Toyota. Δοκιμάζουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο ανήκει σε μία κατηγορία που λέγεται ότι θα κατακλύσει σε λίγο καιρό τους ελληνικούς δρόμους και που εκπροσωπούταν εδώ και κάποια χρόνια μόνο από το Smart. Το μοντέλο αυτό δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το Toyota iQ. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Toyota Πόλις στην περιφεριακή οδό της Θεσσαλονίκης στην διασταύρωση της Λαχαναγοράς, πίσω από το δημόσιο ΚΤΕΟ που μας παρείχε το αυτοκίνητο για την δοκιμή


Η κατηγορία αυτή των αυτοκινήτων κερδίζει συνέχεια έδαφος στην Ελληνική αγορά, αφού λόγω μεγέθους, τα οχήματα αυτά είναι αρκετά ευέλικτα στην κίνηση της πόλης, καθώς και στη διαδικασία εύρεσης θέσης στάθμευσης. Έτσι το iQ εξωτερικά ακολουθεί την γραμμή που έχει χαράξει ο ανταγωνισμός, διατηρώντας αρκετά μικρές διαστάσεις (2985mm x 1680mm x 1500mm). Εκεί που διαφέρει είναι ο εσωτερικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει 4 άτομα. Το iQ είναι αρκετά πλατύ πράγμα που βοηθάει στην άνεση που παρέχεται στους επιβάτες.


Ο χώρος για τα πόδια των
πίσω επιβατών είναι
 περιορισμένος...
... μπορεί να μεγαλώσει
 αρκετά όμως για έναν
επιβάτη στο πίσω κάθισμα
Όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς στο άκουσμα και μόνο του μήκους του αυτοκινήτου, ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, είναι περιορισμένος, καταδικάζοντας την χρήση των πίσω καθισμάτων από παιδιά, ή από μτρίου αναστήματος ενήλικες και μόνο για μικρές αποστάσεις. Βέβαια, ο χώρος μπορεί να γίνι πολύ άνετος για 3 ενήλικες άνω του μετρίου αναστήματος, τραβώντας το κάθισμα του συνοδηγού τέρμα μπροστά, αφού ο τρόπος που είναι μελετημένο το ταμπλό, αφήνει αρκετό χώρο για τα πόδια του μπροστά επιβάτη.

Εως και εκκεντρική μπορεί να
χαρακτηριστεί η σχεδίαση της
ελλιπούς κεντρικής κονσόλας

Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι αρκετά καλή και χωρίς τριγμούς, εκτός από έναν θόρυβο που προέρχεται από τις πίσω ζώνες, αφού οι σχεδιαστές της εταιρίας δεν προνόησαν να τοποθετήσουν άγκιστρα που να της συγκρατούν όταν δν χρησιμοποιούνται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ζώνες να χτυπούν πάνω στα πλαστικά του αυτοκινήτου. Σχδιαστικά, η κεντική κονσόλα δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο παραγωγής. Στο κέντρο βρίσκουμε στο υψηλότρο σημείο της ενδείξεις σχετικές με τον αερόσακο του συνοδηγού και τις πίσω ζώνες ασφαλείας, αμέσως κάτω από αυτά υπάρχει η είσοδος του CD-player και το κουμπί εξαγωγής του CD. Από κάτω βρίσκουμε τα χειρηστήρια για τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τα οποία είναι τοποθετημένα σε κάθετη διάταξη και δεσπόζουν στο κέντρο της κονσόλας. Το γεγονός ότι δεν αναφέραμε την ύπαρξη οθόνης, δεν οφείλεται στο ότι το ξχάσαμε, αλλά στο ότι πολύ απλά, δεν υπάρχει οθόνη σε εκείνη την περιοχή. Η οθόνη για όλες τις λειτουργείες του οχήματος βρίσκεται στα αριστερά από τον πίνακα οργάνων, με αποτέλεσμα να καθιστά της πληροφορίες του ραδιοφώνου "μυστικές" για τους υπόλοιπους επιβάτες πλην του οδηγού.

Επίσης στην κεντρική κονσόλα δεν φιλοξενούνται ούτε τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, τα οποία τα συναντούμε πάνω στο τιμόνι, γεγονός που αναγκάζει τον οδηγό να αποσπάσει την προσοχή του από την οδήγηση όταν θέλει να αλλάξει σταθμό, ή να ρυθμίσει την ένταση, ακόμα και αν έχει συνεπιβάτη. Το χειριστήριο έχει την μορφή ενός joystick και απαιτεί αρκετή εξοικείωση ώστε να επιτυγχάνεται κάθε φορά η επιθυμητή λειτουργία

Η τοποθέτηση της οθόνης είναι σε ένα
σημείο που πολλές φορές καθιστάται
δυσανάγνωστη.
Ο πίνακας οργάνων έχει αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο και φωτεινές ενδείξεις για τις υπόλοιπες λειτουργίες. Αυτές οι φωτεινές ενδείξεις, κρύβονται πολύ έξυπνα ανάμεσα στα σχέδια του πίνακα οργάνων όταν είναι σβηστές. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, οι ενδείξεις του ηχοσυστήματος εφανίζονται σε μία οθόνη, αριστερά από τον πίνακα οργάνων, μαζί με τον υπολογιστή ταξιδιού, αλλά και την στάθμη της βενζίνης. Η οθόνη θα μπορούσε να βρίσκεται σε καλύτερο σημείο, αφού η τοποθεσία της πολλές φορές, όταν έχει έντονη ηλιοφάνεια δυσκολεύει την ανάγνωσή της.

Ο ανύπαρκτος χώρος αποσκευών χωράει
μόνο την οδοντόβουρτσα σας
Οι χώροι για αντικείμενα στο αυτοκίνητο είναι πολύ μικροί ως και ανύπαρκτοι, αφού η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ανέρχεται σε μόλις 26 λίτρα. Βέβαια, το πάτωμα του σχεδόν ανύπαρκτου χώρου αποσκευών μπορεί να αφαιρεθεί και να διπλασιάσει περίπου την χωρητικότητα του. Όταν θα μπείτε στο iQ, μην ψάξετε για ντουλαπάκι στο ταμπλό, γιατί δεν θα βρείτε. Το ντουλαπάκι δεν βρήκε την θέση του στο αυτοκίνητο, αφού θυσιάστηκε για έξτρα χώρο για τα πόδια του εμπρός συνεπιβάτη. Αν'αυτού θα βρείτε δύο θήκες μεσαίου μεγέθους στις πόρτες, αλλά και ποτηροθήκες και για τους 4 επιβάτες. Μία στην κάθε πόρτα και μία στην κάθε πλευρά του πίσω καθίσματος.

Εξωτερικά, το iQ δείχνει το πλάτος του και ομολογουμένως είναι ένα αυτοκίνητο που τραβάει τα βλέμματα με την σχεδίασή του. Εύκολα μπορεί κανείς να παρατηρήσει, πως οι πόρτες του αυτοκινήτου καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του μήκους του. Τα μπροστά φωτιστικά σώματα είναι αρκετά μεγάλα και αποτελούνται από τα περίφημα projectors, με αποτέλεσμα το φως να κατευθύνεται ακριβώς εκεί που πρέπει. Μεγάλα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, άρα και ευδιάκριτα. Οι ανακλαστήρες των πίσω φώτων βρίσκονται στον προφυλακτήρα, δίπλα στην τριγωνική εξάτμιση. Τα πλευρικά φλας φιλοξενούνται στους καθρέφτες του αυτοκινήτου, οι οποίοι είναι και ηλεκτρικοί.

Το iQ καταφέρνει να συμπεριφερθεί αρκετά προβλέψιμα στον δρόμο αλλά και ουδέτερα, με αποτέλεσμα να μην προβληματίζει τον οδηγό. Σ'αυτό βοηθά η ανάρτηση, η οποία είναι άνετη, χωρίς να θυσιάζει τα κρατήματα του αυτοκινήτου. Την ακινητοποίηση του οχήματος αναλαμβάνουν 2 αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και ταμπούρα πίσω. Τέλος αν βρεθείτε σε κάποια δύσκολη κατάσταση, λόγω ολισθηρότητας του δρόμου, ή λόγω κάποιου κακού χειρισμού, θα παρέμβει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και θα σας "ξελασπώσει". Στον τομέα της ασφάλειας, η Toyota έχει κάνει μία παγκόσμια πρωτοτυπία, τοποθετώντας τον έναν από τους 9 αερόσακους, στο πίσω τζάμι με λειτουργία τύπου αερόσακου κουρτίνας.


Ο κινητήρας του αυτοκινήτου, είναι αρκετά δυνατός, με αποτέλεσμα να ανταπεξέρχεται επαρκώς στις εντολές του οδηγού χωρίς όμως να ενθουσιάζει. Η κλιμάκωση του σασμάν επιτρέπει στο μικρό Toyota, να κινείται με αρκετά μεγάλες ταχύτητες χωρίς ιδιαίτερο κόπο και βοηθάει στην διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης. Δυστυχώς κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση ήταν αρκετά πάνω από την κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία. Πολύ καλό είναι ότι ο κινητήρας του ενός λίτρου, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού τα καυσαέρια του σε μικτό κύκλο οδήγησης, δεν ξεπερνούν τα 99 (γρ. CO2/ χλμ.)

Το iQ ήρθε να ταράξει τα νερά σε αυτή την κατηγορία, και ίσως να το καταφέρνει λόγω των τεσσάρων θέσεων ή λόγω του του σχεδιασμού του. Δυστυχώς όμως αυτή ο προσπάθεια υποβαθμίζεται αρκετά από την τιμή του, αφού με τα ίδια χρήματα μπορεί κάποιος να πάρει ένα μικρομεσαίο ή και μεσαίο αυτοκίνητο. Οι τιμές του στα 1000 κυβικά εκατοστά κυμαίνονται από τα 12500 εώς τα 18600€. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση iQ2 και κοστίζει 15580€.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 998 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 68 hp
Μέγιστη ροπή: 91 Nm
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 14,7 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 4,3 λίτρα / 100 χλμ
Εκπομπή σωματιδίων CO2: 99 (γρ./χλμ.)
Μας άρεσε:
+ Ποιότητα κατασκευής
+ 4 καθίσματα
+ Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας

Δεν μας άρεσε:
- Τιμή
- Ενοχλητικός θόρυβος από τις πίσω ζώνες ασφαλείας όταν δεν χρησιμοποιούνται
- Κατανάλωση
- Ανύπαρκτος χώρος αποσκευών και ντουλαπάκι.
- Εργονομία χειριστηρίων ηχοσυστήματος και τοποθέτηση οθόνης

Φωτογραφίες:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου